Od rujna 2020. godine u našoj školi traje implementacija projekta 'Interaktivni motorički vrt'. Projekt je odobren u lipnju iste godine na natječaju MZOS-a za projekte u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola. Zamišljen kao uređenje i opremanje isječka vrta škole koji se nalazi na istočnoj strani škole, tj. kod sportskih terena. Konkretno se radi o sljedećem: šest klupa koje će služiti za sjedenje i vježbanje, četiri sprave marke 'Vojtek' za vanjski fitness i dvije drvene, povišene gredice postavljene na unaprijed priređenu podlogu od rubnjaka i vrtnih ploča u koje će se zasaditi ukrasno, grmoliko bilje.
Aktivnosti projekta su bile osmišljene i razrađene ali u međuvremenu je projektni tim odlučio izraditi kompletnu projektnu dokumentaciju što je uzrokovalo stanku u radovima. Isto tako pandemija Covida-19 je aktualna ali nije puno utjecala na brzinu implementacije projekta. Projektna dokumentacija kompletirana je u lipnju 2021. godine.
Do lipnja 2021. pripremili smo teren za ugradnju rubnjaka i vrtnih ploča što je podloga za povišene gredice, a do kraja nastavne godine ugradili smo rubnjake, vrtne ploče, fugirali ih, popunili sve zemljom i ostavili dva mala gradilišta sigurna za prolaznike. Učenici programa 'Stolar' su u svibnju odredili mjere i izgled sjedišta za klupe i počeli sa pripremom drveta, a u lipnju su izlaskom na teren uzeli mjere i odredili konstrukciju povišenih gredica. U rujnu nastavljamo sa radovima.
Projekt je samoodrživ. Produkt je dogovora, suradnje i aktivnosti učenika svih usmjerenja radi dugoročnog unapređenja života i rada škole. Svi sadržaji ostaju trajno u vrtu naše škole, a rad i boravak na otvorenom značiti će puno za sve nas i generacije koje dolaze.
Ovim projektom ne završava rad na izgradnji interaktivnog motoričkog parka. Nastojat ćemo razvijati ovu priču s ciljem njegova potpunog opremanja, estetskog i funkcionalnog uređenja. Uz motoričke, sportske i nastavne sadržaje cilj je na cijeli prostor zasaditi drveće koje će biti ukras ali će prvenstveno osigurati dovoljno hlada.
Spomenute praktične aktivnosti učenika sastavni su dio sadržaja njihove praktične nastave tj. strukovnih programa za koji se obrazuju. Neke od aktivnosti će osvježiti i obogatiti planove i programe rada s učenicima, dati im nove ideje i mogućnosti djelovanja, kako u školi tako i u svakodnevnom životu.
Srednja škola Pakrac nema svoju sportsku dvoranu. Nastava TZK-e odrađuje se u Gradskoj športskoj dvorani za što se plaća najam. Dobar dio nastave održava se vani, na otvorenom, pa bi opremljeniji i prilagođeniji okoliš omogućio provođenje više nastavnih sadržaja i više boravka na otvorenom. S druge strane škola ima velik okoliš koji je pust i treba ga kvalitetno urediti. Ništa nas ne sprečava da sami budemo pokretači te ideje. Sredstva se mogu realizirati putem pisanja projekata i javljanja na natječaje. Ideju je prepoznao ravnatelj škole i kolege koji rade u strukovnim programima. Dokaz tomu je četvero kolega koji su sudionici projekta. Svi zajedno smatramo da učenici trebaju što više praktičnog rada i stvarnog angažmana kako bi njihovo obrazovanje opravdalo slogan 'Škola za život'.
Voditeljica projekta je Ljerka Tomić, prof. Tjelesne i zdravstvene kulture, a članovi tima su: Ankica Sedlaček, ing. drvne tehnologije, Stručni učitelj drvne grupe predmeta, Damir Ratajec, dipl. ing. građevine, Nastavnik graditeljske grupe predmeta, Vanja Kalenski, dipl. ing. građevine, Nastavnica graditeljske grupe predmeta i Ana Debeljak Demartini, dipl. fizioterapeut, Stručni učitelj zdravstvene grupe predmeta.
Ciljevi projekta, ideje, nastojanja …
Napraviti iskorak! Vlastitom inicijativom, znanjem i aktivnostima početi rad na kreiranju prostora u kojem boravimo, živimo, učimo i radimo.
Aktivirati učenike oko stvarnih životnih poslova koje će biti njihov životni poziv.
Otpočeti izgradnju interaktivnog parka u vrtu škole, dati okolišu jedan drugi pečat i poslati poruku, koliko je važno biti
AKTIVAN + ODGOVORAN = ZADOVOLJAN I ZDRAV (moto).
Boravak, učenje, vježbanje i druženje na otvorenom.
Nastavne planove i programe obogatiti novim sadržajima i metodama rada.
Praktična nastava na otvorenom.
Kvalitetno provođenje slobodnog vremena učenika, bez naknade.
Potaknuti učenike na poduzetnički način razmišljanja.
Cjeloživotno učenje.
Fizioterapeutski tehničari obavljaju praktični dio nastave: KINEZITERAPIJSKE VJEŽEBE NA OTVORENOM, HORTIKULTURA U NEUROREHABILITACIJI PACIJENATA.
Medicinska sestra/tehničar opće njege: OSNOVE FIZIKALNE MEDICINSKE REHABILITACIJE, RADNA TERAPIJA NA OTVORENOM.
Strukovna trogodišnja zanimanja: VJEŽBE PREVENCIJE RAZVOJA SPECIFIČNIH PROFESIONALNIH OŠTEĆENJA I ODGAĐANJE STRUKTURALNIH PROMJENA; podignuta svijest učenika trogodišnjih zanimanja o očuvanju vlastita zdravlja.
Učenici raspolažu znanjem o bazičnim vježbama i mogućnostima treninga koje mogu provoditi na otvorenom i tako korisno i kvalitetno provoditi slobodno vrijeme.
Podignuta svijest o uređenju okoliša koji nas okružuje, o važnosti njegovog estetskog izgleda i važnosti kretanja za čovjeka.
Aktivnosti na području medijske kulture (medijska grupa).